Direktlänk till inlägg 17 oktober 2014

min dröm... :)

Av jenny fagerholm - 17 oktober 2014 19:03

Jag skulle gärna vilja bli en känd bloggare så som misslisibell så sprid gärna min blogg visare till era vänner och släktingar som kanske bloggar. Jag lägger in ett inlägg per dag, imorogn kommer det säkert att bli ett lite längre inlägg eftersom att jag och min storesyster skall cykla till Åbo från Pargas, det är ungefär 25 kilometer dit. Vi skall gå och äta och shoppa lite där men det kommer att bli coolt att kunna säga till sina kompisar att jag har cyklat till Åbo, det som är roligt är att både jag och min storesyster Sofia har "mommocyklar" för våra andra cyklar är sönder så vi skall cykla med gammaldags cyklar 25 kilometer. Men lägger jag inte ut ett inlägg per dag så kommer det 2 nästa dag. Lovar!!   

Jag kan sätta in en video också på mig då jag kan fast prata lite om allt möjligt, men ni som kommer från Sverige så tycker säkert att min "dialekt" finlandssvenska låter konstigt men ingt hat bara för att jag kommer från Finland, vissa tycker att det är coolt då någon från Finland kan prata svenska men det är inte alls konstigt Finland är ett 2 språkigt land så man kan både svenska och finska, sen finns det ju de människor som tycker att det är coolt om man kan finska.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av jenny fagerholm - 23 oktober 2014 07:00

Jag är ledsen över att jag inte har lagt ut inlägg på de 3 senaste dagarna. Jag har haft prov att öva på och taekwondo träningar 4 gånger i veckan så jag har haft lite fullt upp. Men nu gör jag det, vi hade ett matteprov igår och jag övade hela höstl...

Av jenny fagerholm - 18 oktober 2014 21:30

Idag var ju jag och min storesyster som sagt och cykla till Åbo, det blev allt som allt 50 km cykeltur idag. Vi startade från vår gård 20 före 11 (finsk tid) och kom fram till Åbo 5 minuter över 12. Alltså det tog 1 timme och 25 minuter men vi hade e...

Av jenny fagerholm - 18 oktober 2014 07:00

God morgon, idag blir det ju den här dagen då jag och min storesyster Sofia skall cykla 25 kilometer. Vi startar ungefär där vid 10 tiden (finsk tid) alltså 9 tiden svensk tid. Vi skall cykla dit sedan skall vi och äta någonstans och sedan shoppa lit...

Av jenny fagerholm - 17 oktober 2014 20:42

Nu är det så att jag älskar musik och sjunger gärna med hemma till låtarna jag kan, men min sångröst är inte alls bra och därför sjunger jag bara hemma. Men jag har lyssnat på alla låtar så många gånger så jag vill ha nya förslag på låtar, snälla hjä...

Av jenny fagerholm - 17 oktober 2014 17:55

"god kväll"! Detta  handlar om mig och en pojke som jag tycker om. Det var min granne som går på 5:an som ställde en fråga till mig som lydde så här: Har du pussat den du tycker om? Jag tänker inte säga namnet på han som jag tycker om eller min grann...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Oktober 2014
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

klocka


Ovido - Quiz & Flashcards