Alla inlägg den 18 oktober 2014

Av jenny fagerholm - 18 oktober 2014 21:30

Idag var ju jag och min storesyster som sagt och cykla till Åbo, det blev allt som allt 50 km cykeltur idag. Vi startade från vår gård 20 före 11 (finsk tid) och kom fram till Åbo 5 minuter över 12. Alltså det tog 1 timme och 25 minuter men vi hade en "lång" paus som varade i 5 minuter kanske och en annan som varade i max 3 minuter. Så det blev lite kortare tid om man tar bort pauserna. Det första vi gjorde då vi kom till Åbo var att gå och äta varsinn hjärtdonits på Arnold´s. Då vi hade ätit våran donits och druckit våran läsk så började vi gå i klädbutiker, jag ville endast ha ett par "mjukisbyxor" som jag hittade ganska snabbt, Sofia letade på ganska mycket men hon köpte endast en mössa och matchande vantar och 2 toppar. Vi gick i timtal i olika klädbutiker och då vi blev hungriga så gick vi till Rax och äta. Rax är en "restaurang" som man betalar en gång ca. 10€-11€ per person och sedan får man äta och dricka hur mycket man vill. Jag åt endast 3 pizzabitar men ganska mycket ärter och dyligt. Då vi hade ätit klart gick vi mot cyklarna igen. På vägen hem så gick vi via Citymarket därifrån som Sofia köpte soppåsar, nagelfil och en vattenflaska. Sedan cyklade vi hem, det kändes mycket kortare hem än vad det kändes att cykla dit. Jag trodde också att det skulle vara jobbigare än vad det engentligen var. Då jag kom hem satte jag på mig mina "mjukisbyxor" som jag ännu har på mig de har flease tyg innanför byxorna men "vanligt" tyg på utsidan´. De är rosa med svart text över högra benet på sidan och 23 på vänster sida brevid fickan. Jag hade det jätte roligt och skulle gärna göra om det :)


Instagram: jennifagerholm

Kik: JenniF00

Följ mig, texta mig!! :)

Ett STORT tack till de som läser denna blogg, vill ha fler läsaren så dela gärna med er av min blogg

Hoppas ni förstår alla ord jag använder då jag kommer från Finland så har vi ju lite annan dialekt på svenskan än vad ni i Sverige har...

Ha en trevlig kväll/natt

God natt Kram Jenni     

Av jenny fagerholm - 18 oktober 2014 07:00

God morgon, idag blir det ju den här dagen då jag och min storesyster Sofia skall cykla 25 kilometer. Vi startar ungefär där vid 10 tiden (finsk tid) alltså 9 tiden svensk tid. Vi skall cykla dit sedan skall vi och äta någonstans och sedan shoppa lite, jag tror att det kommer bli en jätte rolig dag för att jag skrattar jätte mycket med min storesyster då vi är tillsammans. Detta kommer kanske ta 1-1½ timme för att det tar med bil 20 minuter och vi har ju "mommocyklar". Då jag kommer hem så skall jag troligen skriva ett inlägg om vad vi köpte och var vi åt och lite annat sådant eller så blir det senare på kvällen ifall jag blir ute ännu med mina vänner. Men jag kan lova er det att det kommer komma ännu dag ett inlägg om vad vi gjorde och hur länge det tog att cykla dit och tillbaka och dyligt.


Jag har astma så hoppas jag inte dör :) Men kram och puss på er alla   

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Oktober 2014
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

klocka


Ovido - Quiz & Flashcards